Uncategorized

Rapid KL MyJourney Menawarkan Ganjaran Untuk Penumpang E-Hailing Ke Stesen Kereta Api

Rapid KL telah memulakan kempen baharu bagi para penumpangnya yang mengambil perkhidmatan  penggunaan e-hailing dan bukannya menggunakan bas milik syarikat itu sendiri. Menurut RapidKL, Kempen MyJourney memberi ganjaran kepada pengguna dengan menaiki pengangkutan awam percuma jika mereka menggunakan perkhidmatan e-hailing untuk pergi ke mana-mana stesen kereta api.

MyJourney bermula dari 1 September 2022 sehingga 28 Februari 2023. Kepentingan kempen ini ialah penumpang mengumpul setem setiap kali mereka menaiki e-hailing ke mana-mana stesen LRT, MRT atau Monorel. Lebih banyak setem yang anda kumpulkan, lebih baik ganjaran yang boleh anda tebus.

Via Rapid KL

Untuk memulakan perjalanan mengumpul setem anda, anda mesti pergi ke kaunter perkhidmatan pelanggan di mana-mana stesen kereta api Rapid KL terlebih dahulu dan dapatkan kad MyJourney untuk mendaftar yang memerlukan anda mengemukakan resit e-hailing digital dengan mana-mana stesen kereta api sebagai destinasi akhir. . Mulai dari itu, anda boleh mendapatkan setem baharu pada kad anda di kaunter setiap kali anda menggunakan ride-hailing untuk ke stesen Rapid KL.

Bagi ganjaran, anda boleh menebus token kereta api satu perjalanan untuk enam setem. Jika anda sanggup bertahan lebih lama, anda boleh mendapatkan pas MyCity 1 hari untuk 12 setem atau pas MyCity 3 hari untuk 18 setem. Pas membolehkan anda menggunakan LRT, MRT, Monorel dan BRT tanpa had dalam tempoh sahnya.

Via FreeMalaysiaToday

Menariknya, ganjaran yang anda tebus boleh digunakan oleh rakan atau keluarga anda, jadi anda boleh memberikannya kepada orang lain jika anda tidak dapat menggunakannya jika, katakan, anda pengguna My50. Adalah penting untuk ambil perhatian bahawa anda hanya boleh mendapatkan kad anda dicop jika anda menggunakan ride-hailing, dengan Rapid KL secara khusus menyebut bahawa mereka yang menaiki bas atau kenderaan mereka sendiri tidak layak.

Untuk maklumat lanjut, pengguna diminta merujuk atau memuat turun Soalan-Soalan Lazim dan Terma dan Syarat dalam pautan.