Tech, Gadget

Samsung Lancarkan Galaxy Tab S5e Dengan Feature Terbaru?

Samsung yang dikatakan telah melancarkan Galaxy Tab S5e ini memperlihatkan ia merupakan produk terbaru daripada Samsung. Tablet yang merupakan Android-based ini memberikan sisi baru tablet yang pernah di keluarkan oleh Samsung.

Galaxy Tab S5e ini di lihat akan membuat kemunculan di Mobile World Congress 2019 atau dengan panggilan singkatannya adalah MWC 2019. Konvesyen MWC 2019 yang bakal diadakan di Barcelona, Spain pada 25-27 Februari ini akan memperlihatkan keunggulan feature tablet terbaru dari Samsung.

Foto: XDA Developers

Jika di lihat dari spesifikasi tablet terbaru daripada Samsung ini ia dilengkapi dengan perisian daripada Qualcomm Snapdragon 670 SoC dengan kapasiti RAM dan storan simpanan di antara 4GB/64GB dan 6GB/128GB/. Selain itu, kapasiti simpanan di katakan dapat di perluaskan sehingga 512GB dengan menggunakan kad microSD.

Foto: 9to5google

Tambahan lagi, tablet terbaru ini mempunyai skrin yang berkeluasan 10.5 inci dengan AMOLED display yang di perkasa dengan WQXGA. Manakala bagi kuasa bateri pula adalah sebanyak 7040mAh, yang merupakan built-in bateri. Tablet ini di cas menggunakan USB jenis C atau built in pogo pins.

Foto: Android PIT

Dari segi audio pula, Galaxy Tab S5e ini di sokong oleh AKG dan Dolby Atmos yang mengeluarkan bunyi yang power dan gempak. Malah tablet ini juga sangat ringan dengan berat sebanyak 400g dan kadar ketebalan sebanyak 5.5mm. Dan table ini menggunakan Android 9.0 Pie untuk beroperasi.

Walaubagaimanapun, Samsung Malaysia masih belum mengeluarkan sebarang kenyataan mengenai harga dan bila ia akan di pasarkan di pasaran Malaysia. Sama-samalah kita nantikan kemunculan tablet terbaru daripada Samsung ini!