Telefon Pintar

Siri OPPO Reno11 5G Dilancarkan di Malaysia, Harga Bermula RM2,499

OPPO Malaysia hari ini mengumumkan pelancaran siri Reno11 terbaharunya, menampilkan Reno11 Pro dan Reno11. Siri ini menggabungkan keanggunan dan gaya bersama Sistem Kamera Potret Ultra-Jelas, yang menawarkan prestasi dan pengalaman yang terunggul. Bukan itu sahaja, jangka hayat bateri sepanjang hari yang turut beserta kelajuan cas terbaik dalam julatan harga pasaran ini turut dapat mewujudkan telefon pintar yang berkelas dunia.

Siri OPPO Reno11 5G

Gaya, prestasi, dan Sistem Kamera Potret Ultra-Jelas dalam siri OPPO Reno11 adalah luar biasa. Berciri ringan, nipis dan mudah guna, ia sesuai dipegang tapak tangan, disimpan dalam poket, dan juga diintegrasikan dalam gaya hidup semua. Dengan kemampuan fotografi potret berkualiti studio, ia juga menjadi suatu sumber kuasa kreatif. Secara ringkasnya, kedua-dua model ini direka untuk menonjol dalam setiap aspek,” kata Presiden Pemasaran, Jualan, dan Perkhidmatan Luar Negara OPPO, Billy Zhang.

Ringan, Nipis, dan Cantik

Merayakan gaya dengan lapisan yang berbeza dan elegan, siri OPPO Reno11 direka untuk pegangan yang sempurna, menghasilkan siluet ramping pada sisi dan berkilau dengan penyudah yang cantik. Dengan Reka Bentuk 3D yang memukau, telefon pintar ini selesa digenggam di dalam tangan, setebal hanya 7.59mm dan berat 181g untuk Reno11 Pro, manakala OPPO Reno11 setebal 7.99mm dan berat 182g.

Peranti telefon juga boleh didapati dalam pelbagai warna bergaya. Ini termasuk Pearl White pada Reno11 Pro, Wave Green pada Reno11, dan Rock Grey pada kedua-dua model. Pearl White, yang terinspirasi daripada mutiara berkilau dan pasir putih, dicapai melalui Reka Bentuk Mutiara Berkilau OPPO. Kaedah ini menggabungkan tiga lapisan visual yang berbeza, setiap satu bersinar melalui sudut yang berbeza. Hiasan yang kelihatan tekstur adalah yang paling permukaan, diletakkan di atas tidak kurang daripada 3.6 juta permukaan kecil yang mencerminkan cahaya, mencipta kilauan bersinar. Ini membentuk satu kecantikan yang bersinar seakan mutiara.

OPPO Reno11 Pro boleh didapati dalam Pearl White dan Rock Grey

Dalam Wave Green, Reno11 menampilkan imej ombak laut hijau di bawah langit yang cerah dengan Reka Bentuk Sutera Berkilau. OPPO memperintis teknik baharu pemindahan corak daripada kain semulajadi untuk memperkenalkan gaya anggun ini, menambahkan aspek keaslian organik pada keindahan Reno11.

Untuk gayaan yang lebih klasik dan tenang dalam warna Rock Grey, lapisan-lapisan siri bersinar perak kelihatan seperti pasir di bawah matahari terbenam yang menarik. Penyudah ini dimungkinkan oleh OPPO Glow, suatu proses yang menggabungkan rasa kaca beku yang halus dengan estetika bertekstur.

Secara kontra, sistem kamera Sunshine Ring siri Reno11 pula bangkit daripada bahagian belakang peranti ini yang berupakan kemewahan, menyampaikan Sistem Kamera Potret Ultra-Jelas yang berkeupayaan tinggi di dalamnya.

Reka Bentuk Sunshine Ring OPPO Reno11 Pro

Hidupkan siri dan dapat nikmati tayangan peribadi anda pada paparan sebesar 6.7″, yang bersinar dengan jelas. Sempadan yang sangat nipis melengkung keluar dengan elegan, membingkai apa sahaja yang anda lakukan, dan kadar penyegaran dinamik 120Hz memastikan pergerakan visual berlaku dengan lancar.

Alami kehidupan dengan skrin OLED 10-bit Reno11 Pro dan skrin AMOLED 10-bit Reno11, memaparkan lebih dari 1 bilion warna untuk kecerunan yang kelihatan semula jadi supaya foto dan video anda kelihatan lebih menawan. Lagipun, dengan pensijilan HDR10+, rancangan dan filem menghasilkan nota yang sempurna dengan sorotan yang memukau bersama bayang-bayang atmosfera.

Sistem Kamera Potret Ultra-Jelas dalam siri OPPO Reno11

Dilengkapkan juga dengan Enjin Imej HyperTone terkini bersama teknologi zoom dalam sensor yang canggih, Reno11 Pro juga mempunyai fungsi zoom berkualiti tinggi, membolehkan pengambilan gambar yang berkualiti hingga 5x.

Kamera lebar peranti ini yang mantap menampilkan resolusi 50MP, lens f/1.8 yang cepat dengan OIS, dan sensor Sony IMX890 yang besar berukuran 1/1.56” di hati Reno11 Pro, serta sensor baru LYT600 dari Sony di OPPO Reno11, siri ini menyediakan anda dengan kemampuan penggambaran serba boleh yang luar biasa, bahkan dalam suasana yang mencabar sekalipun. Untuk pengambilan gambar yang luas, kamera ultra-lebar pada kedua-dua model menawarkan bidang pandangan yang meliputi 112º dengan lens aperture f/2.2.

OPPO telah bekerjasama dengan pakar fotografi potret dari seluruh dunia untuk menggabungkan pandangan yang teras dan maklum balas yang teliti dalam Enjin Pakar Potretnya yang boleh didapati dalam kedua-dua model peranti ini. Ini menghasilkan proses empat bahagian untuk menangkap gambar potret yang berselera dan indah, bermula dengan Pengenalan Wajah + Pemisahan Subjek/Senario, diikuti oleh Perlindungan Warna Kulit dan Ciri-Ciri Wajah, kemudian Peningkatan Keklaran, Kesan Cahaya dan Bayang Stereosektik, dan akhirnya Optimumkan Latar Belakang + Penyatuan Subjek/Senario.

Lebih daripada kamera serba boleh, siri ini dapat merakam video ultra-jelas 4K dari kedua-dua kamera utama dan kamera selfie 32MP, membolehkan anda merekod, vlog, menghantar, dan mengekspresikan diri tanpa mengorbankan kualiti.

ColorOS 14 untuk Kerja dan Bermain Tanpa Usaha

Pengalaman ColorOS 14 dalam siri Reno11 bukan sekadar gaya sahaja, malah dapat menyatukan kecantikan, keselamatan, produktiviti, kebolehpercayaan, dan ketahanan.

Dengan File Dock, gambar, laman web, dan elemen berguna lain boleh dikumpulkan dalam folder yang tersembunyi dan muncul tepat pada masa yang diperlukan. Smart Touch menangkap imej, teks, dan bahkan teks dalam gambar dari tangkapan skrin dengan mudah. Akhirnya, Smart Image Matting dengan mudah dan cepat memotong subjek dari gambar atau klip video dan menyimpan gambar dalam File Dock, membolehkan anda mengubahnya menjadi stiker atau berkongsi langsung dengan aplikasi lain.

Prestasi dan Kelajuan Cas Flagship

Dikuasakan oleh cip canggih MediaTek Dimensity 8200, Reno11 Pro menyampaikan pemprosesan pada tahap flagship dengan teknologi 4nm yang 80% lebih kuat berbanding peranti generasi sebelumnya. Jangkakan pengalaman permainan mudah alih yang luar biasa dan daya yang mencukupi untuk menguruskan tugas yang mencabar seperti rakaman dan penyuntingan video 4K dengan pantas. Dengan 12GB RAM dan sehingga tambahan 12GB yang dimungkinkan oleh Pemluasan RAM, Reno11 Pro memberi anda keupayaan untuk menjalankan beberapa aplikasi dan permainan secara yakin tanpa perlahanan atau penutupan aplikasi latar belakang. Dengan storan 512GB, nikmati pelbagai filem dan permainan luar talian, membentukan Reno11 Pro sebagai rakan perjalanan yang sempurna.

Reno11 dikuasakan oleh cip MediaTek Dimensity 7050, menyampaikan pemprosesan 6nm yang membolehkan kerja multitugas, permainan, dan tugas yang mencabar seperti rakaman video 4K dengan yakin. Dengan sehingga 12GB RAM dan tambahan 12GB yang boleh diperolehi melalui Pemluasan RAM, Reno11 boleh berfungsi melintasi pelbagai aplikasi dan permainan tanpa penutupan aplikasi latar belakang. Dengan storan 256GB dan kemampuan untuk memperluas storan sehingga 2TB melalui kad mikroSD, pengguna dapat menikmati pelbagai filem dan permainan luar talian.

Jangan berhenti melakukan apa yang anda suka – mencipta, berkongsi, menghantar mesej, dan menjelajah – kerana Reno11 Pro memastikan anda terus aktif dari pagi hingga malam dengan bateri besar 4600mAh di Reno11 Pro dan 5000mAh di Reno11, bersama dengan Enjin Kesihatan Bateri OPPO, memberikan penggunaan sepanjang hari selama empat tahun3.

Ketersediaan dalam Pasaran

Siri OPPO Reno11 boleh dibeli di pasaran bermula dari hari ini. Dapatkan OPPO Reno11 Pro (12GB + 512GB) pada harga runcit disyorkan RM2,499, manakala Reno11 (12GB + 256GB) dijual pada harga RM1,899.

OPPO Malaysia, menaiki keghairahan pelancaran Reno11 Series terbarunya, menyajikan hadiah istimewa dengan penuh semangat untuk tempoh terhad! Mulai 11 hingga 25 Januari 2024, pelanggan yang membeli Reno11 Series berpeluang menerima hadiah bernilai sehingga RM476!