Games

10 Game Paling Banyak Dimuat Turun 2023, Paling Tinggi ‘Garena Free Fire’

Permainan battle royale Garena, Free Fire, menjadi permainan mudah alih yang paling banyak dimuat turun di seluruh dunia pada November 2023.

Menurut laporan baru-baru ini yang dikeluarkan oleh firma penyelidikan pasaran aplikasi Sensor Tower. Dalam laporan ini, dinyatakan bahawa Free Fire (termasuk versi lain yang mempunyai kualiti grafik yang lebih baik, iaitu Free Fire Max) telah dimuat turun sekitar 18 juta kali pada November 2023.

Sensor Tower mengatakan bahawa daripada puluhan juta muat turun, orang India pasaran menyumbang paling banyak dengan sekitar 30 peratus daripada jumlah muat turun Free Fire pada November 2023.

Di kedudukan kedua dan ketiga ialah pasaran Brazil dan Indonesia, yang masing-masing menyumbang sekitar 9.4 dan 8.2 peratus daripada jumlah muat turun permainan bulan lepas.

Menurut Sensor Tower, jumlah muat turun Free Fire pada November 2023 adalah hasil daripada acara musim kesebelas permainan yang dipanggil “Rise of the Puppets Booyah Pass” pada 1 November. Malah, berkat kepada acara ini, permainan ini didakwa telah berjaya mencapai rekod puncak untuk jumlah muat turun Free Fire tertinggi untuk kali ketiga pada tahun 2023.

Jadi, apakah permainan telefon pintar yang paling banyak dimuat turun di dunia pada November 2023 berdasarkan data Sensor Tower? Senarai 10 permainan mudah alih yang paling banyak dimuat turun pada bulan November 2023 mengikut Sensor Tower boleh dilihat dalam senarai berikut:

  1. Garena Free Fire (Garena)
  2. Roblox (Roblox)
  3. Subway Surfers (Miniclip)
  4. Ludo King (Gametion)
  5. Real Car Driving: Race City 3D (Botanica Global)
  6. Block Blast! (Hungry Studio)
  7. Spider Fighting: Hero Game (Zego Studio)
  8. My Perfect Hotel (SayGames)
  9. Royal Match (Dream Games)
  10. 8 Ball Pool (Miniclip)

Yang mana satu kegemaran korang?