Aplikasi

Mark Zuckerberg Mendedahkan Threads Akan Memperkenalkan Carian dan Ciri Web

Ketua Pegawai Eksekutif Meta Mark Zuckerberg mendedahkan bahawa rangkaian sosial baharu mereka, Threads, akan menampilkan ciri baharu dalam bentuk carian dan web untuk pesaing Twitter.

“Minggu yang baik untuk Threads. Komuniti di sini berada di landasan yang betul saya berharap untuk membina aplikasi dinamik jangka panjang,” kata Zuckerberg menerusi muat naiknya di Threads.

“Banyak kerja ke depan tetapi saya teruja dengan kelajuan yang dapat dicapai oleh pasukan. Carian dan web akan datang dalam beberapa minggu ke depan,” tambahnya LAGI.

Versi web pada desktop untuk Instagram Threads sendiri adalah salah satu yang telah banyak diminta oleh pengguna.

Memetik The Verge, boss Instagram Adam Mosseri juga telah menjawab permintaan ini dengan menjawab “kami sedang mengusahakannya!” dalam beberapa muat naik pengguna.

Manakala dengan ciri Carian, pengguna bukan sahaja boleh mencari pengguna lain, malah boleh mencari kandungan tertentu.

Sudah tentu, selain daripada itu, ciri Threads dalam bentuk “#” atau hashtags seperti yang ada di Twitter, juga merupakan salah satu yang diminta oleh ramai pengguna Threads.

Mark Zuckerberg juga baru-baru ini berkata bahawa Meta akan membawa lebih banyak ciri kepada Threads. Ini selepas dia, seperti dilaporkan BBC, mengakui bahawa Threads telah kehilangan lebih separuh daripada penggunanya.