Telefon Pintar, Inovasi, Peranti

Mengimaginasikan Semula Boleh Lipat untuk Rakyat Malaysia di Galaxy Z Fold | Galaxy Z Flip

Dalam komitmennya untuk membayangkan semula pengalaman yang boleh dilipat untuk rakyat Malaysia, Samsung Malaysia Electronics membawa organisasi tempatan terkemuka dan bakat muda dari universiti bersama-sama untuk membuka kunci kemungkinan baharu pada Galaxy Z Fold dan Galaxy Z Flip, dan boleh dilipat arus perdana UI/UX.

Rakan kongsi pertama dalam inisiatif itu, AmBank, Family Mart, Maxis, Pay4U dan ZUS Coffee, memanfaatkan Keupayaan platform Samsung dan Android untuk memperkayakan pengalaman pengguna pada apl tempatan mereka. Semasa sesi perkongsian rakan kongsi baru-baru ini, bertemakan, ‘Membayangkan Semula Barangan Lipat untuk Rakyat Malaysia’, mereka mempamerkan pengoptimuman aplikasi mereka melalui penggunaan fleksibel pengembangan skrin dan penggunaan lipatan berbilang sudut.

Dalam beberapa bulan akan datang, Samsung akan menerima lebih banyak rakan kongsi, termasuk Gigi Coffee, GSC, TGV dan Zapp. Selain itu, Samsung berhasrat untuk bekerjasama dengan universiti tempatan di mana pelajar akan melontarkan idea aplikasi boleh lipat.

Ini selaras dengan misi untuk memperkasakan bakat muda Malaysia dan memberi insentif kepada mereka untuk mencipta gelombang dalam ruang teknologi.

“Di Samsung, kami bersemangat untuk menjadikan inovasi mudah alih relevan kepada pengguna. Dalam usaha kami untuk telefon pintar lipat arus perdana, kami bekerjasama dengan jenama tempatan untuk mencipta unik, pengalaman Galaxy Z tempatan pada aplikasi mereka yang digunakan oleh rakyat Malaysia setiap hari, dan dekat pada hati mereka. Kami menjemput lebih banyak organisasi tempatan untuk menjadi sebahagian daripada kerjasama dan penyampaian industri ini pengalaman yang lebih baik kepada pelanggan mereka,” kata Luke Au, Ketua Pemasaran Produk, Mobile eXperience, Samsung Malaysia.