Telefon Pintar, Gadget, Peranti

Huawei Mate 50 Pro Tetapkan Penanda Aras Baharu Untuk Peranti Pintar Dengan 5 Teknologi Baharu Ini

Huawei Consumer Business Group (CBG) Malaysia (peneraju global bagi penyediaan infrastruktur teknologi maklumat dan komunikasi (ICT) dan peranti pintar) sedang meningkatkan generasi siri Mate akan datang dengan teknologi canggih dan terkini untuk melonjak peranti tersebut ke tahap yang lebih
tinggi.

Via Huawei

Mate 50 Pro baharu ini menawarkan teknologi pengimejan kamera mudah alih HUAWEI tersendiri, XMAGE dengan membina empat tonggak teknikal iaitu sistem optik, struktur mekanikal, teknologi pengimejan dan pemprosesan pengimejan, yang memecah standard sistem pengimejan mudah alih. Sistem kamera XMAGE mempunyai Sistem Kamera Ultra Aperture yang terkemuka dalam industri dengan apertur fizikal boleh laras saiz 10 yang dilengkapi dengan apertur terbesar dalam industri telefon pintar F1.4, Super Night Mode, Potret Profesional dan Super Makro – melangkaui model terdahulu untuk memberi anda kualiti imej yang terbaik dan tajam pada setiap gambar.

Via Huawei

Selain itu, HUAWEI Mate 50 Pro turut dilengkapi dengan 4,700mAh dan dilengkapi dengan 66W HUAWEI SuperCharge, bagi mencapai keseimbangan optimum antara hayat bateri, pengecasan pantas dan mudah alih. Kali ini, HUAWEI telah melancarkan Mod Kecemasan Bateri Rendah yang menggabungkan bateri spesifikasi tinggi dengan algoritma EMUI 13 yang berkuasa dan teknologi SuperEnergy Boosting untuk memaksimumkan penggunaan bateri telefon anda. Memerah setiap titik jus bateri yang ada, teknologi ini membolehkan.

Via Huawei

Dalam meneruskan matlamat mereka untuk mewujudkan antaramuka pengguna yang produktif dan cekap, Mate 50 Pro akan menjadi peranti pertama menggunakan EMUI13 untuk memberi pengguna Pengalaman Super Device dengan reka bentuk estetik dan menyeluruh. EMUI13 dilengkapi dengan ciri-ciri baru untuk pengalaman yang lebih mesra pengguna.

Anda boleh meleret ke atas pada ikon aplikasi tertentu untuk menjana Service Widget pada skrin utama telefon. Service Widget mengandungi maklumat dalam aplikasi yang dapat memaparkan semua maklumat yang diperlukan oleh pengguna. Di samping itu, EMUI13 akan membantu mengosongkan ruang storan sehingga 20GB dengan menyusun fail pendua, memampatkan aplikasi yang kurang digunakan, dan membuang muat turun yang tidak diperlukan, memberikan lebih banyak ruang untuk perkara yang anda suka.

Via Huawei

Dari segi ketahanan skrin, HUAWEI Mate 50 Pro telah menetapkan penanda aras baharu dengan penggunaan kaca KunLun, kaca tahan jatuh lima bintang yang pertama dengan persijilan dari Switzerland SGS – bermaksud anda mempunyai peranti tahan jatuh yang 10 kali lebih baik 1 . Peranti ini juga menyokong rintangan air tahap IP68 sehingga 6 meter, membolehkan telefon anda bertahan pada persekitaran yang basah dan berdebu 2 .

Selain itu, kedai aplikasi ketiga terbesar dunia, HUAWEI AppGallery membolehkan Mate 50 Pro untuk mengakses aplikasi kegemaran rakyat Malaysia tanpa bimbang tentang data atau keselamatan peribadi anda.

Bagi mereka yang tidak sabar, anda dijemput untuk mengguna sendiri peranti tersebut pada acara eksklusif pengenalan HUAWEI Mate 50.  Untuk pastikan anda tidak ketinggalan dengan tarikh pelancaran nanti, anda boleh layari laman web rasmi HUAWEI, laman Facebook rasmi HUAWEI atau Instagram untuk kemas kini terkini mengenai Siri Mate 50.