Berita

Netflix Bina Studio Permainannya Sendiri ?

Netflix secara rasmi mengumumkan bahawa ia akan memperoleh studio animasi Animal Logic yang berpangkalan di Sydney. Duo ini membina perkongsian berterusan yang kukuh pada masa lalu, bekerjasama dalam filem seperti The Magician’s Elephant arahan Wendy Rogers, dan filem animasi The Shrinking of the Treehorns yang diumumkan baru-baru ini.

Via Pcmag.com

Menurut sumber Hyperbeast , berikutan berita mengenai pengambilalihan studio animasi Animal Logic yang berpangkalan di Sydney, yang telah menghasilkan filem blockbuster seperti Happy Feet, The Lego Movie, dan Peter Rabbit, Netflix kini telah mengumumkan bahawa ia akan membangunkan studio permainannya sendiri di Helsinki, Finland. . Rancangannya adalah untuk mencipta permainan asli untuk pelanggan tanpa sebarang transaksi mikro dalam apl, dengan Marko Lastikka daripada Zynga berkhidmat sebagai pengarah studio baharu. Amir Rahimi, VP Netflix Game Studios berkata ,

“Ini merupakan satu lagi langkah dalam visi kami untuk membina studio permainan bertaraf dunia yang akan membawakan pelbagai permainan asli yang menarik dan sangat menarik — tanpa iklan dan tanpa pembelian dalam apl — kepada ratusan juta ahli kami di seluruh dunia, ”

Finland dilaporkan menjadi lokasi pilihan kerana kumpulan besar bakat negara. Netflix membeli studio yang berpangkalan di Helsinki Next Games pada awal tahun dan sebelum ini membeli Night School Studio dan Boss Fight Entertainment. Empat studio akan menumpukan pada bidang kepakaran mereka yang berbeza untuk membangunkan pelbagai jenis permainan.kat awal, dan banyak lagi kerja perlu dilakukan untuk menghidupkan produksi dalaman.

Via Techcrunch

Rahimi menyebut bahawa studio permainan dalaman masih di peringkat awal, dan banyak lagi kerja perlu dilakukan untuk menghidupkan produksi dalaman.

“Mencipta permainan boleh mengambil masa bertahun-tahun, jadi saya berbangga melihat bagaimana kami terus membina asas studio permainan kami pada tahun pertama kami, dan berharap untuk berkongsi perkara yang kami hasilkan pada tahun-tahun akan datang,” katanya.

Laporan baru-baru ini menunjukkan bahawa hanya 1.7 juta orang berinteraksi dengan permainan Netflix setiap hari, yang menandakan kira-kira 1 peratus daripada 221 juta jumlah pelanggannya. Dengan ruang yang mencukupi untuk berkembang, Netflix terus memacu industri permainan video, ingin mengembangkan portfolionya daripada 24 kepada 50 permainan menjelang akhir tahun ini.