Berita

Kad TnG NFC United Voice Enhanced Edisi Terhad Lancarkan 10 Rekaan Menarik Sehingga 5 Oktober Sahaja

Sebagai sebahagian daripada kerjasama jangka panjangnya untuk mengumpul dana untuk pertubuhan bukan kerajaan United Voice, Touch ‘n Go (TnG) telah mengumumkan pengenalan siri kad TnG Enhanced edisi terhad dengan NFC yang menampilkan karya seni terpilih daripada pelbagai jenis United Voice artis.

Via Touchngo.com

Menurut sumber Paultan.Org , Syarikat itu telah membeli 10 lukisan, satu daripada setiap artis, dan lukisan ini telah dimasukkan ke dalam kad Touch ‘n Go yang direka khas. Lukisan itu dipamerkan di pameran seni di NU Sentral, yang berlangsung sehingga 5 Oktober, dan kad NFC edisi terhad akan dijual secara eksklusif pada acara itu.

Via Paultan.Org

Menurut TnG, 4,000 keping setiap reka bentuk kad akan tersedia, diterjemahkan kepada 40,000 keping secara keseluruhan. Memandangkan matlamatnya adalah untuk mengumpul dana untuk United Voice, kad NFC edisi khas berharga lebih tinggi daripada kad NFC biasa, berharga RM25 setiap satu (kad NFC biasa berharga RM10). Setiap pembelian terhad kepada dua kad setiap orang.

Sebahagian daripada hasil jualan kad itu akan disalurkan kepada United Voice untuk operasi harian mereka serta projek untuk memacu pendapatan baharu dan peluang pekerjaan untuk ahli mereka, seperti kereta kopi mudah alih, bengkel jahitan dan program keusahawanan.

Ditubuhkan pada tahun 2005, United Voice ialah NGO pertama Malaysia yang dikendalikan oleh orang kurang upaya pembelajaran. Ia memperjuangkan advokasi diri untuk mengurangkan pengasingan orang kurang upaya pembelajaran seperti sindrom Down, autisme, gangguan hiperaktif kekurangan perhatian (ADHD) dan cerebral palsy, memberikan mereka alat, latihan, platform dan pengalaman untuk mengawal kehidupan mereka.

Jika anda telah memburu Kad TnG Dipertingkatkan dengan NFC, inilah peluang anda untuk mendapatkannya. Walaupun kosnya mungkin lebih tinggi daripada kad standard, ia masih lebih murah daripada yang dicaj oleh scalper untuk kad NFC biasa, dan anda juga membantu tujuan yang wajar. Anda boleh membelinya di acara di NU Sentral sehingga 5 Oktober 2022.