Aplikasi, Berita

SAMSUNG Kembali Berjenaka Dengan Membuat Sindiran Kepada Apple

Samsung menjadi sebutan masyarakat dunia kerana Samsung telah mengeluarkan satu bentuk jenaka terhadap Apple selepas  pelancaran telefon Apple baru-baru ini , dan kini Samsung dilihat membuat lawak berterusan satu demi satu atas pelancaran iPhone 14. Samsung berkongsi video yang secara langsung ditujukan kepada pesaingnya Apple. Video bertajuk Buckle Up dan berdurasi 30 saat itu memberi gambaran yang ditujukan kepada iPhone 14.

YouTube video

Antaranya jenaka yang dibuat adalah termasuk mengatakan iPhone 14 tidak boleh dilipat seperti siri Galaxy Z Flip keluaran mereka yang dikatakan membawa lebih reaksi. Tambahan lagi, Samsung mengatakan, pengguna yang menantikan pelancaran iPhone baharu janganlah mengharapkan sesuatu yang baharu kerana di Samsung Galaxy S22 Ultra dan Galaxy Z Flip4 miliki segala-gala yang baharu seperti kamera 108MP dan skrin boleh lipat.

Via Twitter

Disamping itu, Samsung juga turut mengejek penggunaan sensor 48-megapixel pada iPhone – mengatakan ia mengambil masa yang lama untuk memperkenalkannya pada iPhone dan juga Galaxy S21 Ultra sudahpun menggayakan sensor 108MP dan ciri Space Zoom 100x sudahpun ada sedangkan iPhone 12 Pro Max kekal pada sensor 12MP.

Bukanlah perkara baharu, Samsung juga pernah memuat naik imej memerli Apple yang ketika itu mengeluarkan kepala mengecas daripada kotak pembelian iPhone 12. Namun, setelah beberapa ketika, imej itu dipadam.