Tech, Gadget

Nokia 9 PureView Di Jual Pada Harga USD699 Dan Akan Berada Di Pasaran Tidak Lama Lagi?

HMD Global akan menampil telefon bimbit terbaru mereka Nokia 9 PureView di acara Mobile World Congress (MWC) 2019. Telefon ini mempunyai spesifikasi atau ciri-ciri yang menarik dan pasti dapat membuatkan anda tidak sabar untuk memiliki telefon bimbit pintar ini!

Nokia 9 PureView ini diperkasa dengan Qualcomm Snapdragon 845 SoC, malah telefon ini juga di datangi dengan kapasiti RAM sebanyak 6GB dan manakala bagi kapasiti storan dalaman pula adalah sebanyak 128GB.

Foto: BGR

Selain itu, telefon ini juga mempunyai skrin seluas 5.99 inci dengan Full HD+ OLED display yang di sokong dengan Qualcomm Ultrasonic sensor cap jari serta telefon ini juga di reka dengan kebolehan wireless charging dengan kapasiti bateri sebanyak 3320 mAh.

Tambahan lagi, Nokia 9 PureView dilengkapi dengan rating IP67 yang menghalang dari menyokong storan dalaman telefon. Dari segi spesifi kamera pula, Nokia 9 PureView ini memiliki lima kamera yang terdapat di bahagian belakang telefon bimbit.

Foto: Tech Crunch

Ke semua shooter kamera adalah 12MP dengan dua RBG sensor serta tiga lagi adalah monochrome sensor. Kelima-lima kamera ini mempunyai fungsi yang tersendiri dan apabila anda mengambil foto, gambar tersebut akan memberi kesan fokus kepada single imej.

Foto: Nokia Mob

Gambar yang di ambil memberi anda setiap shot mempunyai perician yang terperinci seperti sensor monochrome dan dalam masa yang sama warna gambar tampak jelas dan menawan!

Nokia 9 PureView ini akan di jual di pasaran pada harga USD699 atau RM2849, di katakan telefon ini akan di pasarkan seminggu selepas acara MWC 2019. Apa-apa pun sama-samalah kita nantikan telefon unik ini di pasaran dan di dalam outlet di Malaysia!